Konferencja Gamedev
WSB-NLU Game Fest
O Konferencji
Witajcie w fascynującym świecie Konferencji Gamedev podczas WSB-NLU Game Fest! Ta część wydarzenia to prawdziwa uczta dla wszystkich pasjonatów i profesjonalistów związanych z branżą gamedevu. Przedstawiamy Wam program pełen inspirujących prelekcji, interaktywnych warsztatów i dynamicznych paneli dyskusyjnych, które odkrywają tajniki i najnowsze trendy w tej rozwijającej się dziedzinie.
Organizatorem wydarzenia jest Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University.Patronat generalny nad wydarzeniem objęła firma Bloober Team.
Uczestnictwo w konferencji będzie bezpłatne.
Miejsce: Kampus Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University,
Nowy Sącz, ul. Zielona 27, budynek C, aula C010.
Zarejestruj się już teraz!
Rejestracja jest obowiązkowa dla każdego uczestnika konferencji.
Tematyka Konferencji:
- Synergia Kreatywności i Technologii w Game Dev
- Zarządzanie i Kreacja w Świecie Gier
- Optymalizacja i Efektywność w Unreal Engine 5
- Odnawianie Starych Gier
- Wizualna Magia w Gamedev
- Badania w Projektowaniu Gier
- Praca z Cinematicami w Grach
- Gry Wideo a Kognitywne Wyzwania
Harmonogram
- 10:00 Rozpoczęcie Konferencji
-
10:10 - 10:55 Maciek Głomb - Lead Producer w Bloober Team: Syndrom oszusta w branży gier i jak sobie z nim (nie) radzić – studium przypadku
Niski próg wejścia do gamedevu od zawsze był jego wielką zaletą, pozwalając pasjonatom spełniać się bez względu na posiadane wykształcenie. Co jednak dzieje się, gdy odpowiedzialność rośnie, a w głowie coraz mocniej kiełkuje przekonanie, że nie mamy kompetencji, by znajdować się tu, gdzie jesteśmy? W trakcie naszego spotkania postaram się przybliżyć ten proces, bazując na własnych doświadczeniach z pracy w Bloober Team. -
10:55 - 11:40 dr Monika A. Górska i mec. Lena Marcinoska-Boulangé: Gamedev CEO simulator
Gamedev CEO simulator to interaktywna gra opracowana przez naszą praktykę gamingową. Pozwala graczom wcielić się w role Kreatywnej, Kierowniczki, Księgowego lub Konsultanta. Tworząc gry, deweloperzy często napotykają na wyzwania prawne. Gra porusza tematy takie jak wykorzystanie wizerunku żyjących osób, przedstawianie miast, wybór tytułów gier oraz zrozumienie zasad giełdy. - 11:40 – 11:55 Przerwa
-
11:55 - 12:40 Kamil Orłowski: Teoria optymalizacji w UE5
Prelekcja o optymalizacji w grach w UE5 będzie skupiała się na kluczowych aspektach, począwszy od myślenia optymalizacyjnego już na etapie projektowania, poprzez określenie grupy docelowej i sprzętu, aż po identyfikację głównych obszarów, które mogą negatywnie wpływać na płynność gry. Uczestnicy poznają różnicę między optymalizacją stratną a bezstratną oraz najczęstsze błędy nie-optymalizacyjne w UE5, wraz z praktycznymi poradami i przykładami, jak im przeciwdziałać, aby stworzyć płynne i satysfakcjonujące dla graczy doświadczenie. -
12:40 - 13:00 Łukasz Prochnij: Wpływ gier video na rozwój funkcji poznawczych
Gry komputerowe mają znaczący wpływ na różne funkcje poznawcze, włączając w to pamięć, uwagę oraz zdolności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Badania sugerują, że regularne granie w gry może poprawić elastyczność poznawczą, zdolność do szybkiego reagowania na zmiany oraz rozwój strategii myślenia. Jednakże zbyt duża ilość czasu spędzona przed ekranem może również prowadzić do negatywnych skutków, takich jak utrata uwagi oraz pogorszenie zdolności poznawczych. - 13:00 – 13:15 Przerwa
-
13:15 – 14:00 Krzysztof Szafraniec: Dzień z życia Cinematic Designera
Cinematic desiger to kluczowy element w produkcji gier, łączący technologię z artystyczną wizją. Odpowiada za kreowanie wizualnej narracji i odpowiedniej estetyki przerywników filmowych w grze. Wykład ten ma na celu zgłębienie różnych aspektów pracy cinematic designer, wyjaśniając jego rolę, obowiązki oraz wpływ na finalne dzieło. -
14:00 – 14:45 Karolina Twardosz: Wizualno-artystyczny wgląd w gamedev
Podczas tej prezentacji zostanie przedstawiony proces produkcji assetów w grach niezależnych, z uwzględnieniem różnorodnych metod tworzenia i implementacji grafik. Uczestnicy przekonają się również, że starannie dobrany kierunek artystyczny może znacząco wpłynąć na percepcję gry przez graczy oraz jej sukces na rynku, odzwierciedlając jej charakter i wyjątkowość. - 14:45 – 15:00 Przerwa
-
15:00 - 15:45 Patryk Polewiak: Level Design vs Level Art - Współpraca bez dramy
Komunikacja w branży tworzenia gier jest niezwykle ważna - również pomiędzy różnymi działami. Podczas prelekcji dowiesz się, czym różni się zakres obowiązków Level Designera i Level Artist oraz na co warto uważać podczas współpracy działów art, design i narrative. Poznasz przydatne rozwiązania oraz narzędzia do prowadzenia wydajnego, iteracyjnego procesu produkcji gry w zakresie kreowania lokacji. -
15:45 – 16:30 Krzysztof Lipinski: Stare gry są fajne - jak ulepszamy 18-letni projekt, aby wciąż przyciągać graczy
Wiekowy projekt musi skupić się na odpowiednich metodach i strategiach, które są stosowane w celu odświeżenia i utrzymania popularności projektu gier, który istnieje na rynku od prawie dwóch dekad. Zostaną omówione kluczowe aktualizacje, innowacyjne funkcje oraz sposoby zaangażowania społeczności, które przyczyniły się do utrzymania i wzrostu bazy graczy. - 16:30 – 16:45 Przerwa
-
16:45 – 17:30 Yelyzaveta Lemeshko: Metody badawcze w projektowaniu gier w procesie tworzenia nowych gier
Creating a new game involves slightly different approaches compared to maintaining existing games. To develop a competitive game, it's crucial to include a research phase in the development process. During my lecture, I will share several methods and workflows that my team uses throughout the development of a new title. Learn how techniques like player behavior analysis, iterative design, and playtesting sessions are applied to ensure that new games meet market demands while pushing creative boundaries. - 17:30 - Zakończenie Konferencji
Prelegenci
Syndrom oszusta w branży gier i jak sobie z nim (nie) radzić – studium przypadku
Gamedev CEO simulator
Teoria optymalizacji w UE5
Wpływ gier video na rozwój funkcji poznawczych
Dzień z życia Cinematic Designera
Wizualno-artystyczny wgląd w gamedev
Level Design vs Level Art
Stare gry są fajne - jak ulepszamy 18-letni projekt, aby wciąż przyciągać graczy
Metody badawcze w projektowaniu gier w procesie tworzenia nowych gier
Zapisz się
Liczba miejsc ograniczona
Dzień dobry,
w ostatnim czasie otrzymaliśmy bardzo dużą liczbę e-maili oraz informacji z prośbą o zmianę terminu Game Fest.
Potencjalni uczestnicy zgłaszają, że w czasie trwania Game Fest odbywają się matury, praktyki w technikach oraz impreza z branży GameDev w Krakowie.
Z uwagi na powyższe prośby o zmianę terminu Game Fest, Zespół Organizacyjny podjął decyzje o nowym terminie imprezy.
Zamiast 17-19.05.2024 impreza odbędzie się po wakacjach.
O dokładnym, nowym terminie imprezy, zostaniecie Państwo powiadomieni na naszej stronie.
Z serdecznymi pozdrowieniami
Zespół Game Fest
W przypadku pytań związanych z rejestracją prosimy o kontakt mailowy: game_fest@wsb-nlu.edu.pl
Informacje Praktyczne
Miejsce wydarzenia (adres, mapa):
Znajdźcie nas łatwo, sprawdzając nasz adres i mapę lokalizacyjną.
https://maps.app.goo.gl/ozUENgjEGuEWMvLWA
Informacje o noclegach w okolicy:
Zaplanujcie swój pobyt, korzystając z informacji o dostępnych noclegach w okolicy.
Pobyt
Informacje dotyczące transportu publicznego:
Sprawdźcie, jak dojechać do naszego miejsca wydarzenia korzystając z transportu publicznego.
https://www.mpk.nowysacz.pl/timetable/